sobota 17. května 2014

No Poo metoda mytí vlasů

Tento příběh začíná špatnou barvou na vlasy. Jelikož jsem si vlasy už nějakou dobu nebarvila, rozhodla jsem se, že by možná potřebovaly zamaskovat těch 100 tisíc odstínů a trochu sjednotit. A tak jsem tedy vyrazila do drogérie pro barvu na vlasy, po velmi dlouhém vybírání jsem našla hnědou barvu se zrzavo-červeným nádechem. Vypadala moc příjemně a tak jsem se rozhodla, že do ní půjdu. K mojí smůle byla ale krabička barvy vybledlá a já po aplikaci zjistila, že barva je úúúúplně červená, což by nebyl takový problém, kdyby mi červená aspoň trochu slušela. Takže tím započala akce s názvem "JAK CO NEJRYCHLEJI VYMÝT BARVU" ! (Kdyby byl zájem mohu o různých způsobech napsat článek, protože jsem jich zkusila poměrně dost...)
Při hledání na internetu jsem narazila na názor, že pomoci by mi mohla jedlá soda nebo ocet, tak jsem napsala ingredience do vyhledávače a našla něco úplně jiného, ale neméně zajímavého. K mému údivu na mě vyskočily hromady odkazů na jakousi NO POO metodu, která tvrdí, že šampon vlasům škodí, příliš je odmašťuje a tím narušuje jejich přirozený obal, způsobuje vyšší produkci mazu, vysušuje, napomáhá vypadávání vlasů, zpomaluje růst a navíc na vlasy nanášíte velké množství chemie. Naštěstí má tato metoda velmi jednoduchý návod jak vlasy postupně dovést k tomu, že Vám na umytí  a výsledné krásné vlasy postačí jen a jen obyčejná voda! Nejprve, ale musíte vaši pokožku odnaučit tvorbě mazu (to trvá minimálně 6 týdnů) a i o tom Vás No poo metoda poučí. 
Na přípravu nového šamponu Vám postačí jedlá soda a místo kondicionéru sáhnete po jablečném octu. Způsobů v jakém poměru tyto ingredience ředit s vodou je poměrně velké množství, protože , bohužel musíte sami přijít na to,co Vám bude vyhovovat. Což je jeden z důvodů proč jsem No poo metodu vzdala téměř na začátku. Rozčesat vlasy bylo někdy téměř nemožné kvůli sodě, jindy zas byly vlasy moc mastné díky octu. A tak pořád jenom zkoušíte různé poměry a musíte se smířit s tím, že často to dopadne špatně. Na druhou stranu pokud najdete správný poměr vlasy jsou skvělé, konečky vypadají mnohem lépe, jsou jakoby natužené (což je plus pro lidi s jemnými vlasy), bohužel se ale méně lesknou. Pokud ale neodhadnete poměr, špatně vymyjete sodu, je to něco příšerného. Hlavu si můžete udrbat, vlasy si chcete při česání radši oholit a někdy na ně nemůžete ani sáhnout, protože se bojíte, že z nich ruku už nevymotáte. Proto já dnes dávám No poo metodě poslední šanci. A možná ji raději nahradím přírodním šamponem, který je sice dost drahý, ale ušetří Vám spoustu rozčilování :-D 

Pokud máte s No poo metodou zkušenosti, napište je do komentářů, protože tentokrát jsem opravdu zvědavá, jak vlasy vypadají po 6 týdnech! :-)



1. týden

2. týden - tady jsem zrovna špatně vymyla sodu z vlasů.

Žádné komentáře:

Okomentovat