neděle 20. dubna 2014

Jak jsem zhubla?

Přeji krásný den milé čtenářky,

hodně lidí z mého okolí se mě stále dokola ptá, jak jsem zhubla a co vše jsem pro to musela udělat. Popravdě jsem nikdy nijak dopředu nepřemýšlela nad tím, co vše budu muset obětovat k tomu, abych zhubla nějaká ta kila. Sama se sebou jsem byla relativně dlouho dobu spokojená, až do jednoho dne, kdy jsem se na sebe podívala do zrcadla a řekla jsem si, že takhle už nadále vypadat nemohu a nechci.
Tím chci říct, že pokud jste samy se sebou spokojeny, tak se nijak trápit přece nemusíte! Ať si o Vás povídá kdo chce, co chce, je to přeci Váš život a Vaše zdraví.


Každopádně já jsem tedy spokojená nebyla a proto jsem se rozhodla radikálně změnit svůj jídelníček a k tomu se váže pár pravidel, které já dodržuji a Vám mohou také pomoci:


Jíst pravidelně! Hlavně si neříkejte, že přece hubnete, tak proč by jste vůbec jedli? To je přeci blbost! Ideální bude, když budete jíst 5x a určitě ne míň než 4x denně, jinak by to taky nemuselo mít žádný efekt.

Jíst jen tolik, kolik potřebujete. Nemusíte se přejídat, když to nepotřebujete. Po nějaké době samy zjistíte, že Vaše tělo vystačí opravdu s málem a to jak jste jedly předtím bylo opravdu až moc.

Proč ne zdravě? Existují i zdravé věci, které jsou velmi chutné, žádná z nich asi nemůže nahradit čokoládu, ale pokud chcete opravdu zhubnout, na nějakou chvíli to bez ní určitě přežijete.

Pokud pití, tak jedině vodu, nebo neslazené čaje! Jedno z pravidel, které u mě bylo nejtěžší dodržet. Kdyby jste jenom věděli, jak moc jsem měla ráda takový černý čaj s medem a citrónem. Jenomže vypít denně 2 litry tohoto čaje, tak mám ve 20-ti cukrovku a to by opravdu nebylo dle mých představ.

Zároveň pijte hodně! Dodržovat pitný režim je odjakživa pro tělo dobré! Sice si občas přijdu jak chlap s prostatou, ale na druhou stranu mě už minimálně bolí hlava a kila šla opravdu dolu!

Když pečivo, tak jedině černé! Tohle je jeden z bodů, u kterého si nikdy nejsem jistá, zda-li ho opravdu dodržuji, protože každý kousek pečiva, který zakoupím v Bille a podobných krámech, je rozpečený polotovar, který je dost možná jen obarvený barvivem a k celozrnému pečivu to má opravdu daleko.

Když sladký, tak jedině ráno! Žít bez sladkého bych opravdu nemohla a proto každé ráno snídám buď müsli, nebo například Bebe dobré ráno s mlékem nebo do jogurtu, s nějaký kusem ovoce. Sladké Vám dodá energii opravdu na celé dopoledne a to se vyplatí!

Nejíst před spaním! Hodně lidí dělá to, že si nacpe pupky u televize nezdravým jídlem a pak si jde hned lehnout. To potřebují energii na spánek? To asi ne, proto jezte minimálně 2-3 hodiny před spaním a nebojte se, hladem neumřete!

Hodně zeleniny a o trochu méně ovoce! Je to zdravé a většina z toho i chutná dobře, tak proč ne? Bohužel se v ovoci nachází hodně cukrů, tak ho musíte jíst o trochu méně, než takovou zeleninu.

Chcete-li přidejte i nějaký pohyb! Nemusíte každý den dřít v posilovně, stačí přeci, když si jednou za čas zajezdíte na kole, nebo například zaběháte. Budete mít samy ze sebe dobrý pocit a Vašemu tělu to také prospěje!

Kdyby jste chtěli jít přeci jenom ještě trochu víc do hloubky, tak si můžete hlídat kalorie. Já jsem původně měla denně jíst 1200 kalorií, ale už to nějakou dobu nesleduji. Nevím, zda-li jsem snědla o 50 kalorií více nebo méně, než jsem měla, ale vím to, že to rozhodně nechci a už nebudu sledovat.


Přijdou Vám tato pravidla neskutečná na dodržování? Tak to vůbec není! Jakmile se do toho jednou pustíte a uvidíte pokroky, nebudete chtít přestat.

Dnes to bude něco málo před dva měsíce, co tyto pravidla dodržuji a ze 78 kilo se stalo 65, což je 13 kilo dole, no není to pěkné? Navíc se cítím mnohem lépe a moje sebevědomí už není tak pochroumané, jak bývalo. Omlouvám se za kvalitu následujících fotek, protože na nich skoro nic nejde vidět, ale stejně jsem Vám je chtěla ukázat.

(PŘED A PO)

 Nějak takto si přeji jednou v budoucnu vypadat a je mi jedno, jak dlouhá cesta to bude.


Hlavně se nevzdávejte, pokud neuvidíte pokroky hned první den. Ze dne na den zkrátka a jednoduše efektivně nezhubnete, ale nemusíte kvůli tomu přeci hned přestávat.



Hubnete a máte nějaké rady? Podělte se! Ráda si je přečtu!
Chcete začít hubnout? Potom Vám tedy přeji hodně štěstí a pevné nervy!

Mějte se krásně, S.

4 komentáře:

  1. Moc hezky napsané! :-)Takové zásady musím taky začít dodržovat, hlavně to mlsání večer, to je moje slabá stránka. Podle mě je taky dobré si nechat zpracovat nějaký jídelníček, já si ho zrovna před chvilkou nechala bezplatně poslat odtud, tak jsem zvědavá, jak dlouho mi to vydrží :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj skvělý článek a ještě lepší cesta, jde vidět, že jsi na sobě a svém hubnutí opravdu zamakala. Musím říct, že jde vidět, že jsi krásně zhubla i tuk na břiše, s čímž mají ženy většinou největší problém, takže jen tak dál.

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek, díky za vlídná slova! Já jsem se do pořádného hubnutí pustila až teď po novém roce, ale moje motivace je větší než kdy dřív. Hodně pomohlo, že jsem si konečně koupila pořádné sportovní oblečení.. obzvlášť velkou radost mi udělaly dámské sportovní legíny - nikdy bych nevěřila, že můžou být tak pohodlné :) Když už jsem za ně dala ty peníze, bylo by mi fakt líto je nevyužívat, i když teď cvičím jenom doma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsem nedávno kupoval přítelkyni. Jsou fakt super, takže díky za tip. Mimo to začala jezdit na kole, což si myslím, že jejímu hubnutí také silně pomohlo. :)

      Vymazat